9 kroků, které ti pomohou od únavy, vyčerpání, nespokojenosti

Jednou za čas přichází den, nebo období, kdy se probudím a vůbec se necítím dobře. Jsem jako vysátá. Jako třeba dneska. Stojím před zrcadlem, a koukám na cizí osobu, má kruhy pod očima, a vůbec nezáří. Nevidím kolem sebe žádnou energii.

A i když nemám sílu se smát tomu, že mě nepoznalo ani počítačové rozpoznávání obličeje, píšu. Pro mně, i pro Vás.

Naše životní energie je pro nás důležitá. Možná mnohem víc, než si my samy uvědomujeme. Nejen, že nám dává sílu, odvahu, tvoří kouzlo naší osobnosti, ale i přímo ovlivňuje naše zdraví, naše vztahy, naše podnikání, naše štěstí.

→ Když jsme bez energie, jsme jako tělo bez duše. Často se setkávám i s tím, že přichází nemoc.

 Nedokážeme se smát, samy a ani s našimi dětmi. Co víc, často se na ně zlobíme. A pak jsme samy na sebe naštvané, což nám taky nepomáhá.

→ Odráží se to i našich partnerských vztazích. Jsme podrážděnější, hádavější, nebo naopak odevzdanější. Místo abychom v klidu řekly, co potřebujeme, štěkáme nebo naopak raději neříkáme nic, protože nemáme sílu na to, abychom zvládly ustát, co přijde. Nemáme sílu postavit se samy za sebe.

→ Když chybí energie, nechodí nápady pro naše podnikání snadno a přirozeně. Všechno se zdá vydřené. A čím víc se snažíme, tím víc se propadáme a vyčerpáváme.

Příčiny nedostatku energie

Nedostatek energie je varovná kontrolka, kterou není dobré opomíjet. Má 2 hlavní a spoustu vedlejších příčin, které najdeš popsané dole. Ty hlavní:

1. Dlouhodobější -> Něco v životě neděláme v souladu s naší duší, s naší bytostí a naším tělem.

2. Krátkodobá -> Jsme právě v menstruační fázi (i když ne všechny ženy v této fázi pociťují úbytek energie).

Pozor – vyjíždí na povrch

Je extrémně důležité se v tomhle čase opravdu zastavit. Udělat si čas sama na sebe. Protože přesně v tenhle čas vyplouvají na povrch všechny podvědomé programy a přesvědčení typu Musíš a Měla bys.

Také se často stáváme oběti našeho plánování a našich cílů, které místo ze srdce vycházejí z hlavy a jsou ovlivněné našimi přesvědčení a touhami být oceněna, být milována, být úspěšná.

Možná sama máš některá přesvědčení typu:

  • Žena musí zvládnout všechno, i když jí není dobře.
  • Já přece nemůžu odpočívat, když tu mám děti, musím se jim věnovat.
  • Je tu bordel, musím to uklidit. Co kdyby přišla návštěva. Nebo co tomu řekne partner, že tu není uklizeno.
  • Tu svíčkovou uvařím, když už jsem to rodině slíbila.
  • Máme jít na návštěvu, bylo by nezdvořilé tam nejít.
  • Začíná můj on-line kurz, mám objednané ženy v kurzu, tak musím to ZOOM setkání udělat.
  • Musím se dát do kupy, a namalovat se, abych nevypadala blbě.
  • A další, možná se vám ozvala ty vaše, každá máme trochu jiná v závislosti na tom, co jsme si prožily jako malé holky v rodině.

A nejspíš si i sama odpovíš, co se stane, když se necháš těmihle přesvědčeními převálcovat, a uděláš to, co vnitřně víš, že dělat nemáš. Většinou to blbě dopadne. Znáš to?

  • Jsi protivná na děti, takže to má opačný efekt.
  • Při úklidu něco rozbiješ a nejde ti od ruky.
  • Svíčková se nepodaří.
  • Kurz si neužiješ.
  • Nemáš energii před to, co jsi chtěla svým klientkám předat a je to celé na prd.

Mají rádi tebe nebo tvé služby?

Tyhle myšlenky a přesvědčení nám ukazují, jestli máme pořád na prvním místě někoho jiného – děti, partnera, tchýni nebo mámu, které se snažíme zavděčit, klientky.

Ukazují nám, jestli si věříme, jsme si vědomé svojí hodnoty. Třeba skrze pocit, že někdo jiný nebude spokojený, a tím pádem nás nebude mít rád. Nebo se vnitřně pereme s tím, že pokud nesplníme to, co od nás druzí očekávají, nebudeme hodné holky.

Věř, že tohle není realita, ale naše přesvědčení a často i domněnky, protože máme pocit, že si nezasloužíme být milovány takové jaké jsme a jak se zrovna cítíme.

Jen si vem – je přece blbost, že nás budou mít víc rádi, když jsme namalované, máme uklizeno a navařeno – a jestli to tak je, tak věř, že takoví lidé nemají ve skutečnosti rádi tebe, ale tvoje služby. A je na čase se zamyslet, jestli takové lidi ve svém životě chceš.

Dětem je tohle všechno jedno, naopak, když cítí, že Vám není dobře, většinou se snaží Vám pomoct, nechají Vás v klidu, více se tulí. Je to tak?

Tohle je přesně ten čas, kdy se ukáže, jestli jsme pochopily, že musíme mít sebe na prvním místě.

Když jen dáváme, a nepřijímáme, samy si vytváříme nerovnováhu v životě.

9 kroků, které ti pomohou přetvořit únavu do energie

Ať už jsi v dlouhodobějším stavu bez energie nebo právě v menstruční fázi, která vybízí k zastavení a k vnitřní práci se sebou, tady najdeš 9 kroků, co dělat, abys opět nastartovala svou energii:

1. Zastav se a opečuj se

Opečovat se. Dát si vanu. Zabalit do plyšové deky a odpočinout si, kouknout na romanťárnu. Udělat si čas a jít se sama projít. Je to nezbytné. Na prvním místě je potřeba dávat lásku a péči sama sobě. Dobíjet energii.

2. Najdi svoje dno

Chodit okolo horké kaše je na prd. Nalhávat si, že to není tak zlé, taky. Blbá jistota, je vždycky lepší než nejistota.

Přiznat si, že jsme prostě v debilní situaci, cítíme debilní emoce, je velmi důležité. Protože teprve když si to připustíme, jsme samy k sobě v pravdě, s tím můžeme pracovat.

Napiš si List Pravdy. Uvidíš, jak se ti uleví, protože najednou víš, že potřebuješ nahoru. Máš dno, od kterého se můžeš odrazit.

3. Prožij a pusť

Speciálně my ženy máme tendence brát si své emoce osobně a necháváme se jimi ovládat. Emoce je jen energie – to nejsi ty. A energii můžeš kdykoliv změnit.

To neznamená emoce nemít – emoce jsou zase ukazatel, jestli jsme se sebou v souladu nebo ne.

Je dobré si je prožít a pustit:

  • Jsi vzteklá – bouchej do polštáře a křič.
  • Jsi smutná – plakej.
  • Máš radost – skákej, tanči, chechtej se…

bez ohledu na to, co si druzí myslí. Je to tvůj život s ty si určuješ, jestli si disharmonické emoce necháš a tím se stáhneš dolů nebo je uvolníš a uděláš si prostor na ty hezké harmonické.

4. Udělej si odstup

Představ si svůj život jako divadlo. Přehraj si scény, které zažíváš, ne jako herečka, ale jako divačka. Jen pozoruj. Když se díváme na životy druhých, nejsme zataženy do emocí osobně, často vidíme příčiny a řešení snadno. Někdy nám přijde až absurdní, proč si to herečka tak bere, nebo proč reaguje tak přehnaně :).

5. Přestaň být obětí

Proč se to děje právě mně? Proč mi tohle dělá? Proč se ke mně takhle chovají? Tyhle otázky si občas dáváme všechny. Jenže, opravdu ti pomůže vědět odpověď proč?

„Proč“ je energie, která se pořád vrací do minulosti. Tím, že si tyhle otázky dáváme, utíkáme od přítomnosti a neustále se hrabeme v minulosti. A tím rozhodně budoucnost nezměníme.

Příště, až tě napadne si dát otázku Proč, přeměň si ji:

  • „Co mi může pomoct, abych se cítila … plná energie, milovaná, spokojená, jakkoliv, jak potřebuješ.“
  • „Jak to můžu udělat, abych se tak cítila.“
  • „Co můžu udělat proto, abych se tak cítila.“

Vnímáš tu změnu energie – jsi tady a teď. Tvoříš, přestáváš být obětí, a začínáš být tvůrkyní.

6. Vypni hlavu

Hlavou nám proletí v průměru 70 tisíc myšlenek denně. U žen je to víc :). Kolik takových myšlenek dáváš do toho, co chceš? A v kolika z nich řešíš? A kolikrát jsi v přítomnosti a užíváš si a raduješ je?

Klientky mi často dávají otázky, jak se zbavit myšlenek?

Odpověď je jednoduchá – zeptám se jich, u jaké činnosti nemyslí, ztrácejí pojem o čase a jen plynou? Každá to máme jinak – já u Čchi-Kung, některé u šití, vaření, běhání, jógy, tanci, zpívání, šití. Jsou to činnosti, které nás nabíjejí a baví, u kterých záříme.

A přesně tyhle činnosti bychom měly zařadit pravidelně do svého života – ať už jako koníček nebo jako práci (Což je ještě víc super, protože díky věci, kterou milujete, pomáháte dát a dostáváte za to zpátky energii peněz, za kterou zase můžete obdarovat sebe a pomáhat víc a dál. Je to takový koloběh pozitivní energie pro Vás i lidi kolem Vás.).

Na zbavení se myšlenek fungují třeba i některé cviky z Čchi-Kung, které prostě neuděláte, když jste v hlavě a ne v těle. Pomoci Vám může i dech, ale pokud jste v hlavě hodně, pouze myslet na dech, není jednoduché. Tak jako vše se dá tréninkem naučit.

7. Podpoř svoje tělo

Tvoje tělo maká 24 hodin denně, nezastaví se. Dělá pro tebe, co může, abys mohla vidět, slyšet, mluvit, vnímat, pohybovat se, milovat. To jestli se staráš o své tělo se odráží i v tvé energii.

Co tvoje tělo potřebuje, aby mělo dost energie a správně fungovalo:

  • Dostatek vody – pitný režim je důležitý.
  • Kyslík – umíš dýchat správně?
  • Vitamíny, minerály, stavební látky – ve stravě a doplňky stravy – přírodními.
  • Pohyb – bez pohybu vznikají v těle blokace energie, která pak nemůže proudit. Někdo dá přednost energetických cvičením, jako třeba Čchi-Kung, někdo si půjde raději zaběhat. Najdi si pohyb, který je s tebou v souladu a který tě baví.

Všechny tyhle principy i s dalšími radami můžeš najít v ebooku 5 tipů jak získat víc energie v těle i životě (je zdarma).

8. Pozornost

Určitě znáš tu frázi – kam dáváš pozornost, to se ti děje. Náš mozek je nastavený na dávání pozornosti na negativní a nedodělané věci – je to dané naším vývojem, dříve lidem toto myšlení zachraňovalo život. Jenže teď už žádní mamuti neběhají, přesto pořád, často nevědomě, myslíme na ty negativní věci v životě – co nás bolí, co se nám nepovedlo, co jsme nestihly, atd.

Dobrá zpráva je, i tohle můžeš změnit – je to zlozvyk a zlozvyk můžeš přepsat jiným pozitivním návykem.

→ Každý den si uvědom, a lépe ještě napiš, kolik věcí se to povedlo, co ti udělalo radost, za co jsi vděčná (vymysly alespoň 3). Podle výzkumů, lidé, které tohle dělají jsou o 40% šťastnější, a to už stojí za námahu, co ty na to?

9. Jdeš správnou cestou?

Je dobré si udělat čas a prozkoumat, co v životě ti energii bere a co naopak dává. A jestli cesty, kterými se vydala k tvému záměru nebo cíli jsou ty správné.

Jeden cvik v sestavě 18 forem velkého předělu je orel, který symbolizuje nejen energii svobody, která se projevuje tím, že kdykoliv můžeš změnit směr svého letu, když vidíš, že nevede k cíli. A je to v pořádku. Lpění úspěch nepřináší. Orel by uhynul hladem.

Nám často chybí energie, protože s různých důvodů kráčíme pořád po stejné cestě, ačkoliv často už podvědomě víme, že to ta správná není.

Někdy máme pocit, že když ji změníme, tak jsme selhaly nebo zase něco nezvládly a nejsme dost dobré, rodiče na nás nebudou pyšní, nebo se objevují jiné prográmky, které jsou opět uložené v podvědomí, v těle, a se kterými je dobré pracovat a zbavit se jich.

Posdílela jsem se s tebou 9 kroků. Vím, že některé nejsou jednoduché. Někdy bolí pouštět staré a nefunkční. Ale pokud chceš do svého života pustit něco nového, je potřeba uvolnit místo a začít věci dělat jinak.

Už cítím jak se proměnila moje energii jen tím, že jsem sedla a psala, protože jsem cítila, že psát mám, že mi to pomůže. A věřím, že to pomůže i Vám.

Pokud cítíš, že to sama nezvládneš, ráda tě provedu a podpořím. Stačí mi napsat nebo zavolat :).

Hanka

 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.